Ukończyłem popularną „Jedynkę” – solidne gliwickie liceum,
które do dziś wspominam z dużym sentymentem. Dzięki rozwijanym tu
zainteresowaniom, wspólnie z licealnymi znajomymi rozpocząłem w 1995
roku studia na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Po okresie
studiowania jednocześnie na dwóch kierunkach podjąłem decyzję o ścisłej
specjalizacji – wybrałem marketing, by móc zająć się sprawami wpływu
narządzi marketingowych na podejmowanie decyzji wyborczych.
Pracę magisterską obroniłem z wyróżnieniem. Tuż po ukończeniu studiów w
2000 roku rozpocząłem pracę w agencji reklamowej w Katowicach,
odpowiadając m.in. za promocję wyższych uczelni w mediach. Ale już po
roku chęć dalszej nauki zwyciężyła - zostałem doktorantem Akademii
Ekonomicznej, uczęszczając na zajęcia w trybie dziennym prowadziłem
zajęcia ze studentami II i III roku z przedmiotu „Podstawy marketingu”.
W roku 2005 obroniłem pracę doktorską poświęconą zarządzaniu
strategicznemu na rynku politycznym, która w recenzji została wyróżniona
wnioskiem o nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.
Pierwsza
część pracy doktorskiej została wydana pod tytułem "Strategie
marketingowe na rynku politycznym" przez niderlandzkie wydawnictwo
naukowe Wolters Kluwer:
Drugą część doktoratu wydał w styczniu 2011 roku Uniwersytet
Ekonomiczny w Katowicach pod tytułem "Marketing polityczny w środowisku
wirtualnym". Publikacja uzyskała wsparcie Ministerstwa Nauki i
Szkolnictwa Wyższego.
Od września 2006 roku jestem pracownikiem
naukowym Akademii Ekonomicznej w Katowicach (adiunktem, starszym wykładowcą), m.in.
prowadzę wykłady z przedmiotu „Marketing polityczny”, "Merchandising",
"Euromarketing", "Strategia firmy usługowej".
W odnośnikach prezentuję wykaz dotychczas
opublikowanych prac, które poświęciłem problematyce rynku politycznego,
w szczególności budowaniu pozytywnych i trwałych relacji na linii
polityk-wyborca.
Aktywność naukową zawsze łączę z praktyką rynkową. Pracowałem jako
account manager w agencji reklamowej (butik kreatywny), odpowiadając za
realizację strategii reklamowych na rynku politycznym i edukacyjnym
(2000-2002). Jako doradca zarządu współtworzyłem strategie marketingowe
spółek prywatnych (2006). Silnie związany jestem z rynkiem politycznym
(np. jako radny, członek sztabów wyborczych oraz asystent poselski.
Opracowywałem założenia strategiczne dla kampanii parlamentarnych,
zarówno w wyborach do Sejmu (1997, 2001, 2005), jak i uzupełniającej do
Senatu (2004), także kampanii lokalnych (1998, 2002, 2006, 2010, 2014) oraz
referendalnych (1999, 2003). W latach 2015-2017 miałem szansę działać w skali ponadlokalnej, angażując się w pracę Górnośląskiego Związku Metropolitalnego..