Opinie studentów na mój temat
Aktywność dydaktyczna
Od września 2006 roku jestem pracownikiem
naukowym Akademii Ekonomicznej w Katowicach (adiunktem, starszym wykładowcą), rok później podjąłem także współpracę z Wyższą Szkołą Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Jako dydaktyk prowadzę zajęcia w języku angielskim i polskim. Są to wykłady i ćwiczenia m.in. z przedmiotów: International Brand Management, Merchandising, Marketing, Euromarketing, Zachowania kulturowe na rynkach międzynarodowych, Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie ryzykiem. Ogólnie biorąc - są to przedmioty dotyczące zarządzania strategicznego na różnych rynkach i w różnych uwarunkowaniach.
Naprawdę kocham tą pracę. Zajęcia prowadzę w formie interaktywnej dyskusji ze studentami, w trakcie której dochodzimy do wspólnych wniosków. Tak jest ciekawiej, tak jest efektywniej. Lubię to zarówno ja, jak i moi studenci.
Opinie studentów
Uniwersytet Ekonomiczny (dawniej Akademia Ekonomiczna) w Katowicach nie rzadziej
niż raz na 2 lata przeprowadza badania jakości nauczania. Zespół ds.
jakości kształcenia prosi studentów o podzielenie się opiniami na temat
pracowników uczelni. Badania są oczywiście anonimowe.
Każdy ze studentów może dopisać w ankiecie uwagi szczegółowe. Poniżej
zamieszczam wszystkie uwagi studentów, które zostały skierowane
poprzez gwarantujący anonimowość kwestionariusz pytań ankietowych w
roku 2011:
- Prawdziwy pasjonat i specjalista. Świetne ćwiczenia - inteligentne, zmuszające do myślenia. Jeden z lepszych wykładowców.
- Bardzo życzliwy!
- Według mnie najlepszy wykładowca w semestrze czwartym i jeden z lepszych w trakcie całej edukacji wyższej. Bardzo dobra praca, szalenie ciekawe zajęcia. Powinno być więcej takich pracowników w Akademii.
- Prowadzący w bardzo ciekawy sposób przybliża tematykę merchandisingu. Oprócz przedstawienia teorii prowadzący próbuje poznać naszą opinię na zadany temat. Wywołuje dyskusję, w której z uwagą nas słucha. Nie krytykuje, uważnie słucha każdej opinii.
- Najlepszy wykładowca, którego poznałam na Akademii.
- Bardzo ciekawe zajęcia, miły prowadzący, bardzo pomocny.
- Prowadzący jest bardzo fajny. Potrafi studenta zmotywować do pracy. Bardzo Go lubię.
- Zajęcia są bardzo interesujące, skłaniają do rozważań na temat przedmiotu. Stawiają zjawiska w ciekawym świetle i nie pozwalają się nudzić.
- Prowadzący posiada wysoką kulturę osobistą. Zawsze służy pomocą. Pomaga studentom, daje pomocne sugestie, pozwala się wykazać. Jest dostępny, odpowiada na e-maile.
- Pan doktor jest miły i komunikatywny. Ogólnie jest super.
- Ponadprzeciętne umiejętności zaciekawienia studentów. Zachęcanie i aktywizacja uczniów.
- Zajęcia nastawione na samodzielną pracę rozwijają wiedzę.
Poniżej uwagi studentów, które zostały skierowane poprzez
gwarantujący anonimowość kwestionariusz pytań ankietowych w roku 2013
(najnowsze wyniki):
- Merytoryczny zakres – ciekawe zajęcia, jasno wytłumaczone zasady zaliczenia
- Dużo praktyki, ciekawe dyskusje, Pan doktor Jaśniok zmusza nas do myślenia. Ciekawe filmiki i przykłady związane z przedmiotem.
- Kontakt z prowadzącym – dyskusje, które były ciekawe oraz przede wszystkim przykłady podawane przez prowadzącego były aktualne.
- Merytoryczny przekaz, bardzo dobry kontakt z prowadzącym – dyskusje, odwołanie się do licznych przykładów. Prowadzący służy pomocą studentom, doradza im.
- Dyskusje, sympatyczna atmosfera, ciekawe i wymagające zadania.
- Ciągłe dyskusje, możliwość skonsultowania swego zdania ze zdaniem prowadzącego (nadzwyczaj uprzejmego).
- Zachęcanie studentów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Zajęcia prowadzone w sposób jasny i zrozumiały.
- Prowadzący zachęca do dyskusji, chętnie odpowiada na pytania studentów, w jasny sposób przedstawił problematykę zajęć.
- Prowadzenie zajęć w formie rozmowy – dobry kontakt ze studentami, jasno określone warunki zaliczenia przedmiotu.
- Przykłady z życia gospodarczego. Kompetencja prowadzącego (BRAWO!).
- Wykłady prowadzone w ciekawy sposób.
- Zmuszanie studentów do dyskusji, więcej przykładów niż teorii.
- Dużo przykładów obrazujących teorię.
- Ciekawe przykłady (praktyczne podejście).
- Można było prowadzić dyskusje na wybrany temat. Pan Doktor odwoływał się do wielu przykładów, dzięki którym można było łatwiej przyswoić temat.
- Ciekawy sposób prowadzenia zajęć – dyskusje, przykłady itp. Różne podejścia do tematu. Zachęcanie studentów do aktywności.
- Na zajęciach poruszane były tematy problemowe. Możliwość wypowiedzenia się w dyskusji. Dużo przykładów z życia.
- Poziom wiedzy prowadzącego, Jego stosunek do studenta. Przygotowanie prowadzącego do wykładów.
- Dobra dykcja prowadzącego, przygotowanie do zajęć, stosunek do studentów, umiejętność przekazania informacji.
- Zachęcanie do zadawania pytań. Zachęcanie do myślenia. Przedstawianie praktycznych informacji. Nie zniechęcanie studentów do zadawania pytań.
- Duże praktycznych przykładów, ciekawe filmiki. Nie siedzimy patrząc na prezentację, ale rozmawiamy.
- Osobowość. Chęć przekazania treści.
Dane zebrał Zespół ds. jakości kształcenia Uuniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach,
+48 32 257 71 53 zespoldj@ae.katowice.pl
Wyniki oceny jakości kształcenia dokonane przez studentów Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach w skali 1-5.
Przykładowe tematy prac dyplomowych moich seminarzystów
na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach
Miałem przyjemność wypromować ponad 50 studentów (stan na październik 2018 roku).
Nie ograniczam studentom kreatywności, jeśli tylko prace mieszczą się w
obrębie nauk o zarządzaniu. Prace pisane z pasją, oparte na własnych
zainteresowaniach, są nie tylko ciekawsze, ale i mają wyższą jakość.
Oto przykładowe tematy obronionych już prac:
1. Oddziaływanie instrumentów promocyjnych marketingu politycznego na postawy wyborców (w oparciu o wyniki sondażu ankietowego)
2. Promocja w działalności marketingowej organizacji sportowych na przykładzie KKS Lech Poznań SA
3. Wykorzystanie środowiska cyfrowego w komunikacji marketingowej miasta (na przykładzie Dąbrowy Górniczej)
4. Międzynarodowa działalność marketingowa organizacji non-profit na przykładzie Greenpeace
5. Product placement w filmach i serialach telewizyjnych
Promocja regionu Górny Śląsk po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej
6. Rola marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie napojów bezalkoholowych przez konsumentów na podstawie badania sondażowego.
7. Corporation social responsibility na przykładzie firmy Danone
8. Rola programów lojalnościowych w kształtowaniu lojalności nabywców (w oparciu o wyniki badania sondażowego)
9. Strategia promocji przedsiębiorstwa usługowego na przykładzie Biura Nieruchomości X w Katowicach
10. Badania jakościowe w marketingu – istota, metody, organizacja
Przykładowe tematy prac dyplomowych moich seminarzystów w Wyższej Szkole Zarządzania Ochroną Pracy Katowicach
Miałem przyjemność wypromować ponad 15 studentów (stan na październik 2018 roku).
Nie ograniczam studentom kreatywności, jeśli tylko prace mieszczą się w
obrębie nauk o zarządzaniu. Prace pisane z pasją, oparte na własnych
zainteresowaniach, są nie tylko ciekawsze, ale i mają wyższą jakość.Specyfiką prac na WSZOP jest tematyka dot. bezpieczeństwa, stąd większość pisanych u mnie prac poświęcona jest zarządzaniu strategicznemu w obszarze bezpieczeństwa pracy.
Oto przykładowe tematy obronionych już prac:
1. Motywowanie w procesie zarządzania bezpieczeństwem na przykładzie Straży Miejskiej
2. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji na przykładzie działań Policji w Bytomiu
3. Zarządzanie kryzysowe w
wymiarze lokalnym na przykładzie miasta Dąbrowa Górnicza
4. Organizacja i
efektywność pracy na przykładzie Straży Miejskiej w Łaziskach Górnych
5. Zarządzanie bezpieczeństwem nieletnich na przykładzie działań Policji w Będzinie