Od września 2006 roku jestem pracownikiem
naukowym Akademii Ekonomicznej w Katowicach (adiunktem, starszym wykładowcą), rok później podjąłem także współpracę z Wyższą Szkołą Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Jako dydaktyk prowadzę zajęcia w języku angielskim i polskim. Są to wykłady i ćwiczenia m.in. z przedmiotów: International Brand Management, Merchandising, Marketing, Euromarketing, Zachowania kulturowe na rynkach międzynarodowych, Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie ryzykiem. Ogólnie biorąc - są to przedmioty dotyczące zarządzania strategicznego na różnych rynkach i w różnych uwarunkowaniach.
Naprawdę kocham tą pracę. Zajęcia prowadzę w formie interaktywnej dyskusji ze studentami, w trakcie której dochodzimy do wspólnych wniosków. Tak jest ciekawiej, tak jest efektywniej. Lubię to zarówno ja, jak i moi studenci.
Uniwersytet Ekonomiczny (dawniej Akademia Ekonomiczna) w Katowicach nie rzadziej
niż raz na 2 lata przeprowadza badania jakości nauczania. Zespół ds.
jakości kształcenia prosi studentów o podzielenie się opiniami na temat
pracowników uczelni. Badania są oczywiście anonimowe.
Każdy ze studentów może dopisać w ankiecie uwagi szczegółowe. Poniżej
zamieszczam wszystkie uwagi studentów, które zostały skierowane
poprzez gwarantujący anonimowość kwestionariusz pytań ankietowych w
roku 2011:
Poniżej uwagi studentów, które zostały skierowane poprzez
gwarantujący anonimowość kwestionariusz pytań ankietowych w roku 2013
(najnowsze wyniki):
Wyniki oceny jakości kształcenia dokonane przez studentów Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach w skali 1-5.
Miałem przyjemność wypromować ponad 50 studentów (stan na październik 2018 roku).
Nie ograniczam studentom kreatywności, jeśli tylko prace mieszczą się w
obrębie nauk o zarządzaniu. Prace pisane z pasją, oparte na własnych
zainteresowaniach, są nie tylko ciekawsze, ale i mają wyższą jakość.
Oto przykładowe tematy obronionych już prac:
1. Oddziaływanie instrumentów promocyjnych marketingu politycznego na postawy wyborców (w oparciu o wyniki sondażu ankietowego)
2. Promocja w działalności marketingowej organizacji sportowych na przykładzie KKS Lech Poznań SA
3. Wykorzystanie środowiska cyfrowego w komunikacji marketingowej miasta (na przykładzie Dąbrowy Górniczej)
4. Międzynarodowa działalność marketingowa organizacji non-profit na przykładzie Greenpeace
5. Product placement w filmach i serialach telewizyjnych
Promocja regionu Górny Śląsk po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej
6. Rola marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie napojów bezalkoholowych przez konsumentów na podstawie badania sondażowego.
7. Corporation social responsibility na przykładzie firmy Danone
8. Rola programów lojalnościowych w kształtowaniu lojalności nabywców (w oparciu o wyniki badania sondażowego)
9. Strategia promocji przedsiębiorstwa usługowego na przykładzie Biura Nieruchomości X w Katowicach
10. Badania jakościowe w marketingu – istota, metody, organizacja
Miałem przyjemność wypromować ponad 15 studentów (stan na październik 2018 roku).
Nie ograniczam studentom kreatywności, jeśli tylko prace mieszczą się w
obrębie nauk o zarządzaniu. Prace pisane z pasją, oparte na własnych
zainteresowaniach, są nie tylko ciekawsze, ale i mają wyższą jakość.Specyfiką prac na WSZOP jest tematyka dot. bezpieczeństwa, stąd większość pisanych u mnie prac poświęcona jest zarządzaniu strategicznemu w obszarze bezpieczeństwa pracy.
Oto przykładowe tematy obronionych już prac:
1. Motywowanie w procesie zarządzania bezpieczeństwem na przykładzie Straży Miejskiej
2. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji na przykładzie działań Policji w Bytomiu
3. Zarządzanie kryzysowe w
wymiarze lokalnym na przykładzie miasta Dąbrowa Górnicza
4. Organizacja i
efektywność pracy na przykładzie Straży Miejskiej w Łaziskach Górnych
5. Zarządzanie bezpieczeństwem nieletnich na przykładzie działań Policji w Będzinie